Teambuildingseason coming up!

De zomer is in het land & naar goede traditie plannen organisaties volop een bedrijfs- of team event. 101 mogelijkheden, maar hoe zorg je voor een schot in de roos?

1. Set the goal.

Wat wil je bereiken? Gaat het puur over verbinding en elkaar beter leren kennen? Of beoog je ook een impact op prestatie & beter samenwerken? Bij dit laatste zal een bepaalde vorm van reflectie over visie, omgangsvormen en team een must zijn. Of zoek je net een combinatie van teamfun, teambuilding en teamdevelopment? Denk hier vooraf goed over na, zoek consensus en start dan pas aan je queeste.

2. Know your audience.

Zet een mini-pulse op. Bevraag medewerkers over welke elementen ze graag terug vinden in het event. Lees: elementen, geen activiteiten! Dit geeft je richting én vrijheid om een team event te ontwerpen.

Leer uit vorige ervaringen: wat werkt/wat niet? Welke elementen waren aanwezig bij die teambuilding waar iedereen nog maanden over spreekt? Durf te experimenteren binnen deze categorieën.

3. Nothing can substitute experience. - Paulo Coelho

Je kan nooit goed doen voor iedereen en er al zal altijd een zekere koudwatervrees zijn bij een minderheid. Zoek een aantal enthousiaste ambassadeurs, maak ze mee verantwoordelijk voor de organisatie en het enthousiasme volgt de ervaring.

4. Choose wisely.

Vergelijk verschillende opties. Wij maakten alvast een oplijsting van kwalitatieve teambuilding of activiteiten in Vlaanderen. Ontvang je graag de lijst in je mailbox? Stuur even een mailtje naar drive@dixon.be

Breek je hoofd over leuke knipoogjes naar je onderneming. Té vaak worden dezelfde activiteiten georganiseerd zonder persoonlijke touch!

Meer blogs.

In een steeds veranderende arbeidsmarkt is het belangrijk dat werknemers zich voortdurend kunnen ontwikkelen en bijscholen om relevant te blijven in hun vakgebied. Om deze noodzaak aan levenslang leren te ondersteunen, heeft België de Arbeidsdeal geïntroduceerd. Dit initiatief voorziet in een individueel opleidingsrecht voor werknemers in de privésector, voor bedrijven met 10 of meer werknemers.
De pandemie gooide onze manier van werken om, stelde onze vastgeroeste processen en systemen in vraag en deed organisaties wereldwijd kritisch kijken naar hoe het ook anders kan. Het vaak genoemde “nieuwe normaal” stond plots voor de deur en bedrijven konden niet anders dan inzien waar het in een organisatie écht om draait: de mensen.